Sunday 27 September 2009

DEDIKASI KHAS BUAT SAHABATKU YANG TERCINTA





"Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku, sahabat yang baik adalah yang sering denganku dan menjaga nama baikku ketika aku masih hidup serta selepas mati... Ku hulurkan tangan kepada sahabatku kerana aku merasa senang, semakin ramai sahabat aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka dan duka. Jika aku dapat aku akan setia kepadanya...." (imam as-Syafie')


Jalinan persahabatan

Kita abadikan sepanjang zaman

Berpanjangan dan berkekalan

Manisnya iman

Hidup di dalam perjuangan

Kasih sayang kuhadiahkan buatmu teman

Untuk kau simpan ingat-ingatan

Jadinya bekalan perjalanan

Hidup di perantauan gunung didaki

Lembah sama dituruni

Kita diuji berulang kali

Nyata setia sebati

Syukur padamu Tuhan

Syukur kita dihadiahkan

Hadiah iman

Hadiah kasih sayang

Cinta seorang teman

Dan syukur buatmu teman

Syukur kita dipertemukan

Pengorbanan dan kesetiaan

Tak mungkin dilupakan

No comments:

Post a Comment