Wednesday 30 September 2009

UNTUKMU SAHABAT...



Untukmu

Munsyid : Durani

http://liriknasyid.com





Sahabat

Dalam kabut ku tercari-cari cahaya

Akhirnya ku temui sinar ceria diraut wajahmu



Andainya alam ini mampu berkata-kata

Pastilah pujian buat dirimu

Di waktu itu akulah yg bertuah

Punya sahabat sepertimu



Sahabat

Kau bimbing la ku menuju cahaya ilahi

Sahabat

Aku lemah mangharungi ranjau dunia



Sahabat

Aku ingin seperti mu dalam ketenangan

Menghadapi hidup ini



Sahabat ku bersyukur kerna mengenali dirimu

Ku harap moga kitakan bersama

Harungi segala suka duka

Moga kejayaan milik kita

Agar hidup menuju mulia



Salam ukhwah buat semua. Semoga hari ini lebih baik dari semalam. Tinggal 11 hari sahaja lagi aku akan berangkat pulang ke Syria bagi meneruskan kembali penghijrahan diri menuntut ilmu di sana. Tak sangka, sekejap sahaja masa berlalu. Setelah 3 tahun berhijrah ke syria, 3 kali aku sempat melalui perubahan 4 musim, 3 kali juga menjalani ibadah puasa dan beraya di rantau orang bersama teman-teman serta sahabat handai yang lain... Macam-macam pengalaman yang sempat aku lalui. Semua perasaan ada, gembira, sedih, terharu, marah dan sebagainya. Cuma buat masa ini aku tiada kosentrasi untuk menulis semua cerita itu. Tambahan, semua pengalaman di dalam hidup ini terlalu berharga yang menjadikan aku lebih dewasa.

Alhamdulillah, tahun ini merupakan tahun yang sangat bermakna buat diri aku sendiri. Masih diberi peluang untuk bertemu keluarga tercinta... Terima kasih tidak terhingga buat umi, abah dan adik-adik yang disayangi. Ada rezeki lebih, jomlah datang jenguk akak kat sana yer...

Tidak lupa buat sahabat yang dikasihi, yang turut pulang cuti bersama. Sesungguhnya perkenalan ini sangat berharga buat diriku. Terima kasih atas sokongan dan dorongan yang diberi di saat aku sedang kejatuhan . Lagu di atas ku tujukan khas buatmu sahabat... Doaku, moga ikatan ini berkekalan hingga menuju ke jannah...

No comments:

Post a Comment