Friday 22 June 2012

Saya Boleh!!!


Alhamdulillah...masih diberi nikmat utk menikmati kehidupan sehingga hari ini... Act, dah lama sangat tak bukak blog ni, nak dekat 2 tahun saya tak jenguk langsung, igt dah tak boleh nk update apa-apa..rupa-rupanya masih bernyawa..huhu...sampai kekok tak tahu dah mcm mana nak edit dan nak guna segala application yg saya sendiri letak..

Hmm.. untuk permulaan ni saya sendiri tak tahu nak tulis tentang apa. Saya sendiri taklah pandai sangat nak menulis atau buat apa-apa artikel. Baru nak berjinak-jinak untuk menulis walaupun hakikatnya saya sangat suka menulis 'diary' satu ketika dulu...

Allah,Allah.. cepatnya masa berlalu.. masuk hari ni dah dekat 4 bulan saya di Malaysia. Okay, saya nak share 1 cerita. Kelmarin (Rabu 20/6/2012) adalah antara hari yang paling bermakna buat saya.. sebabnya, hihi.. saya dah lulus test kereta dgn JPJ. Lepas ni dah boleh drive.. Ceh! berangan je kot nak drive sorang-sorang.. masa test hari tu pun takut..huhu..

Saya sangat berterima kasih buat cikgu-cikgu bertiga yang telah melatih saya. 'Jasa kalian akan ku kenang sampai bila-bila'.. Mana tidaknya, kelas pertama masa mula-mula nak belajar kereta, saya dah tanya cikgu, "cikgu, boleh ke saya lulus masa test nanti. Saya memang tak pandai langsung drive ni. Saya takut.." cikgu jawab: "mestilah boleh..kalau orang lain boleh awak mesti boleh". thanks cikgu bagi semangat! Sesungguhnya kekuatan ini juga tidak akan datang melainkan daripada-Mu.. Terima Kasih Allah kerana memberikan kekuatan ini.

Sehari sebelum test saya dah tak boleh duduk diam, macam nak demam semua ada. Saya memang tak berani sebenarnya nak ambil lesen tapi saya paksakan diri untuk kemudahan masa akan datang. Nak drive kereta tanpa lesen mgkin boleh tapi jangan haraplah sebab abah takkan benarkan sampai bila-bila...hihi.. Mana taknya, dari lepas SPM umi dah cadangkan untuk dapatkan lesen tapi saya tak nak sbb saya takut. Lepas tu masa cuti semester pun sama, umi tanya lagi, tak nak ambil lesen? dan akhirnya...saya berani jugak mengawal ketakutan saya yang ada. Ini semua hasil dari booster dalam diri saya. Takkan nak berharap adik-adik je untuk hantar saya ke mana-mana. Nak keluar rumah sorang-sorang untuk dapatkan bas saya dah tak berani bersendirian. Jauh jugak tu nak kena jalan. Kalau dekat tempat awam saya tak kisah sangat, ramai orang. Jadi, berbekalkan booster yang ada saya push diri yang saya boleh.

"keberanian yang sebenar apabila kita mampu melawan ketakutan yang ada serta mencabar kemampuan diri".

Okaylah..ada masa saya sambung lagi..

No comments:

Post a Comment